– Innovation på Essity driver vår konkurrenskraft och accelererar tillväxtmöjligheter – nu och för framtiden. Genom vårt innovationsarbete når vi nöjda kunder och konsumenter, ökad försäljning och vinst samt en ledande position inom hållbarhet. Den 27 november presenterar vi några av de senaste innovationerna bland våra ledande hygien- och hälsolösningar samt de nya teknologierna i vår globala supply chain, säger Magnus Groth, vd och koncernchef för Essity. 

Webbsändningen inleddes med en presentation av Essity och dess strategiska prioriteringar för ökat värdeskapande och fokuserade efter det på hur Essity arbetar med innovation för att säkerställa lönsam och hållbar tillväxt. Eventet direktsändes från Stockholm med medlemmar från Essitys koncernledning och avslutades med en frågestund. 

Agenda:

•    Strategy for value creation - Magnus Groth, President and CEO, Fredrik Rystedt, CFO and Executive Vice President

•    Trendspotting - Sahil Tesfu, Chief Strategy Officer

•    Innovating for happy customers & consumers - Tuomas Yrjölä, President, Global Brand, Innovation and Sustainability 

•    Leveraging AI - Carl-Magnus Månsson, Chief Digital & Information Officer

•    Innovating for best in class supply chain - Donato Giorgio, President, Global Supply Chain 

•    Innovating for better health - Ulrika Kolsrud, President, Health & Medical

•    Q&A  


Ladda ner presentationerna från dagen som pdf här och kolla på en replay av webcasten nedan.